El pròxim dilluns 11 de juliol es celebrarà la XIII Edició del Concurs de All i pebre en El Palmar, València. Aproximadament 30 restaurants, dels quals la meitat d'ells són membres de l'Associació Hostalera de València, competiran per obtindre el premi al millor All i pebre, un dels plats més coneguts de la història del Palmar.
Tots els participants hauran de presentar el seu millor All i pebre, caracteritzat per tindre all, pebre roig, oli d'oliva, aigua i anguila de l'Albufera. És considerat com un dels plats més emblemàtics de la gastronomia valenciana.
La regidora de Pobles de València, Lucía Beamud, ha dit que aquesta competició té com a objectiu “donar a conéixer l'autèntica recepta que s'ha mantingut a través de generacions en aquesta comunitat de pescadors per a potenciar l'oferta turística i gastronòmica”. La regidora ha recordat que l'Ajuntament de València ha atorgat una subvenció per a la celebració de l'esdeveniment.
Aquesta tretzena edició comptarà amb la presència en el jurat de xefs amb estrela Michelin com María José Martínez (Restaurant Llenç) i Emanuel Carlucci (Restaurant Talaia de Alcossebre). Al costat d'ells, estaran cuiners com Paco Gimeno (vigent campió del restaurant Racó de Meliana), Domingo Ferrer (president del jurat), José Caballer (president de la Comunitat de Pescadors del Palmar, María Antonia Bru i Maria Dolores Roig per a representar a l'Associació d'Hostaleria del Palmar; Evarist Miralles, formador en la Xarxa de centres de Turisme de la Generalitat Valenciana; Jorge d'Andrés, del grup La Sucursal i xef del restaurant Vertical; Juanma Romero, periodista gastronòmic i Eduardo Espejo, del grup Tastem.
Recuperació del plat tradicional
Malgrat ser un dels plats més comuns de la cultura valenciana, a poc a poc s'ha anat deixant de cuinar en les llars. Per això, l'Associació d'Empresaris d'Hostaleria del Palmar va posar en marxa des de 2010 el Concurs Tradicional de All i pebre per a professionals de la restauració per així donar a conéixer la recepta i promocionar l'oferta turística i gastronòmica del lloc.
El Palmar, el lloc per excel·lència d'aquest plat valencià
El Palmar, situat al Parc Natural de l'Albufera, és un dels llocs més destacats per cuinar els millors All i Pebre de València. Gràcies al seu encant i excel·lent ubicació geogràfica, s'ha convertit en reclam turístic per a menjar aquesta menja.
Aquest plat atrau a centenars de turistes cada any, per això no sorprén que el lloc compte amb més de 30 restaurants. D'ells, els més destacats són el Mornell (es diu així per l'artefacte de pesca que s'utilitza per a capturar anguiles) i Sequiota (que, a part d'oferir un dels millors All i Pebre, també ofereix una gran varietat de paelles).