La façana de l'Ajuntament de València i la Porta de la Mar s'il·luminen en la nit d'aquest diumenge amb els colors de la Senyera, tal com ja ocorreguera aquest dissabte a la nit amb motiu de la investidura com a alcaldessa de María José Catalá.
Segons ha recalcat la nova alcaldessa de València, la Senyera és "símbol de la grandesa d'una terra líder, acollidora, ambiciosa, orgullosa i treballadora". En aquest sentit, i com ja va avançar la nova primera edil de la capital del Túria durant el seu discurs d'investidura "amb aquesta nova Corporació es va acabar l'orfandat identitària".
Per a la 'popular' "València té una cultura i uns senyals d'identitat a protegir i preservar, formem part d'un projecte comú que és Espanya i Europa. I una cosa mai ha sigut incompatible amb l'altra. València és Espanya. I Espanya és València. Les nostres llengües oficials són el valencià i el castellà, la nostra terra és la Comunitat Valenciana, i la nostra bandera és la Senyera".
El Partit Popular ha decidit escenificar la seua "protecció" als senyals d'identitat valencianes tenyint amb els colors de la bandera autonòmica dos dels principals monuments de la capital. "L'Ajuntament protegirà els nostres senyals d'identitat i estarà al costat de totes les tradicions i festes de la nostra ciutat", incidia el dissabte la mateixa Catalá.
Aquelles persones que vulguen gaudir d'aquest espectacle visual tenen una nova oportunitat aquest diumenge, ja que es tornaran a il·luminar tant l'Ajuntament de València com la Porta de la Mar amb els colors blau, groc i roig una vegada fosquege.
Aquesta no és la primera vegada que s'il·luminen aquests monuments de manera simbòlica, ja que, per exemple, l'Ajuntament es va tenyir de verd per a celebrar el nomenament de València com a capital verda europea.