Societat

Vithas València 9 d'Octubre es posiciona a l'avantguarda de la cirurgia mamària amb tècniques personalitzades

1 minut

Vithas València 9 d'Octubre es posiciona a l'avantguarda de la cirurgia mamària amb tècniques personalitzades

L'augment mamari amb implants continua sent una de les cirurgies estètiques més populars a nivell mundial. No obstant això, l'elevació mamària (mastopèxia) ha mostrat un creixement més notable, amb un augment del 31,4% en només un any. També s'ha incrementat significativament el retir d'implants mamaris amb un augment del 22,6% en un any.

En un context on la cirurgia mamària continua evolucionant amb innovacions que prioritzen la salut, l'estètica i la recuperació ràpida, la unitat de cirurgia plàstica i reparadora de Vithas València 9 d'Octubre manté el seu compromís amb tractaments individualitzats i tècniques d'última generació. «Per al nostre equip de cirurgia plàstica és molt important avaluar cada pacient per a veure i estudiar les seues expectatives i poder oferir-li la tècnica quirúrgica més adequada al seu cas en un entorn hospitalari que garantisca la seguretat del pacient», afirma la doctora Sara Morales, cirurgiana plàstica, estètica i reparadora.

Segons la professional, «realitzem un enfocament integral en els procediments incorporant protocols quirúrgics que no sols busquen resultats naturals i harmònics, sinó també una recuperació més ràpida i segura per a les pacients; no obstant això, no cal oblidar que cada intervenció és única. Avaluem acuradament les expectatives i condicions de cada dona per a oferir-li la tècnica més adequada, siga amb implants, reducció de volum o lifting mamari».

A més, estes intervencions no sols busquen millorar l'estètica mamària, sinó també alleujar molèsties físiques, corregir asimetries i ajudar pacients a recuperar el seu benestar i autoestima com és el cas de la reconstrucció mamària o posmastectomia per càncer. «En casos com el càncer de mama, la col·laboració entre oncòlegs, cirurgians generals i cirurgians plàstics és essencial per a planificar una reconstrucció immediata o diferida, la qual cosa sols és possible en centres amb equips multidisciplinaris ben coordinats», subratlla la professional.
 

Seguretat, estètica i benestar

Les tècniques quirúrgiques han d'adaptar-se a les necessitats anatòmiques i emocionals de cada pacient. «Des de l'ús d'implants submusculars amb abordatge inframamari fins a la mastopèxia amb cicatrius mínimes, l'objectiu és intentar preservar la funcionalitat, la sensibilitat i la possibilitat de lactància, aspectes que estudis recents han demostrat que poden vore's afectats», afirma l'especialista.

«En el cas d'augment mamari, mitjançant implants (de silicona o solució salina) els cirurgians de la unitat opten majoritàriament per la via d'abordatge inframamari, encara que en ocasions es pot realitzar via areolar o axil·lar», comenta la doctora Morales.

Mamoplàstia de reducció

L'excessiu volum dels pits ocasiona trastorns emocionals i d'autoestima, així com incomoditat en l'ús de certes peces de vestir. «Per regla general, -comenta la doctora-, es realitza l'extirpació a través d'una incisió en forma d'ancora o T invertida per a poder extirpar el volum mamari desitjat a més de reafirmar la pell».
 

Mastopèxia (lifting mamari)

A més, les dones per embarassos o alteracions de pes sofreixen canvis en el seu cos que afecten les mames. «Esta cirurgia tracta de reposicionar les mames a la seua posició original, en algunes ocasions pot anar acompanyada d'una pròtesi mamària per a uns millors resultats en els casos en què les mames per diferents motius han quedat molt buides». Depenent de la qualitat de la pell, del grau de flaccidesa, de la grandària de l'arèola i mugró serà la tècnica utilitzada, amb la qual cosa la cicatriu anirà al voltant de l'arèola, amb una incisió vertical, o en forma d'ancora, sempre intentant ocultar-la en els plecs naturals», conclou la doctora Morales.