Els menors ucraïnesos que participen en el campament organitzat per la Fundació Junts Per la Vida han viscut aquest dissabte en la Marina de Port Saplaya (Alboraia) una jornada d'iniciació al món nàutic amb un taller mariner, organitzat per l'associació Voluntaris de la Mar, com a part de les activitats del programa d'aquest estiu a València.
Durant tot el matí, els xiquets han aprés a fer nusos mariners, han tingut un taller de radiocomunicacions marines, i han eixit a navegar en embarcacions de motor, una espècie de "baptisme de mar". A més, s'han banyat a la platja i hi ha hagut una gran paella abans de tornar al campament, segons han informat des de Junts per la Vida.
Les activitats les han realitzades acompanyats dels voluntaris de l'associació, que ha volgut col·laborar amb Junts per la Vida amb aquesta activitat per als xicotets que viuen aquest estiu lluny de la guerra del seu país.
El president de Voluntaris de la Mar, Jose Luis Boscá, ha subratllat que els xiquets "estan encantats i super emocionats perquè la majoria no saben nadar i no han vist mai la mar". "Jo he eixit en una de les embarcacions amb un grup de xiquetes i estaven encantades", ha comptat, i ha assegurat que "la mar relaxa molt, ajuda a alliberar la ment i se n'aniran felices hui d'ací".
Segons han assenyalat des de la fundació, els xicotets estaven "entusiasmats" en pujar a les embarcacions amb els voluntaris de l'associació. Tots protegits amb jupetins salvavides i "amb un gran somriure en les seues cares". "M'agrada molt la mar, la platja i muntar en la barca, estic contenta vull tornar a Espanya", ha expressat una de les xiquetes.
Són xiquets de sis a 12 anys que procedeixen de llogarets, pobles i ciutats que han sigut afectades pels bombardejos de la invasió russa a Ucraïna i han vingut a València, dins del programa especial d'estiu que ha organitzat la Fundació Junts per la Vida.
Junts per la Vida treballa des de fa 25 anys en l'acolliment de menors ucraïnesos en la Comunitat Valenciana. En aquesta ocasió els menors passen l'estiu al Campus de Pau, un campament en el col·legi Sant Vicent Ferrer en el municipi valencià de Sant Antoni de Benaixeve.