Societat

Labora incentivarà amb 4,5 milions d'euros a les entitats que aconseguisquen més insercions laborals

Les entitats podran rebre 383 euros per cada persona atesa en orientació laboral i acompanyament en la cerca d'ocupació i 1.642 euros per cada persona inserida en el mercat laboral durant un mínim de 90 dies

1 minut

Nou logo de Labora

Labora, el Servei Valencià d'Ocupació i Formació, ha publicat la convocatòria 'Orienta Plus 2025', un programa dotat amb 4,5 milions d'euros destinat a entitats locals de la Comunitat Valenciana i entitats sense ànim de lucre amb experiència mínima d'un any en orientació laboral.  

La iniciativa busca desenvolupar projectes integrals d'inserció per a millorar l'ocupabilitat de persones amb especials dificultats d'accés i permanència en el mercat laboral. 

Com a principal novetat, la convocatòria introduïx un sistema de finançament per mòduls, que premia els resultats obtinguts per les entitats. Així, podran rebre 383 euros per cada persona atesa en orientació laboral i acompanyament i 1.642 euros per cada persona inserida en el mercat laboral durant un mínim de 90 dies. 

A més, la convocatòria incorpora mòduls específics de major quantia per a l'atenció i inserció de persones amb discapacitat, un dels col·lectius prioritaris del programa. 

Itineraris personalitzats per a una inserció laboral efectiva 

Els projectes s'estructuren a través de la metodologia de l'Itinerari Personalitzat d'Inserció (IPI), que combina orientació laboral, formació en competències personals i prospecció empresarial adaptada a cada participant. Eixe enfocament es completa amb un acompanyament continu durant els primers mesos després de la contractació, amb el fi de garantir l'estabilitat en l'ocupació. 

'Orienta Plus 2025' està dirigit a persones inscrites en Labora que pertanyen a algun dels col·lectius següents: persones majors de 50 anys; persones amb discapacitat; jóvens menors de 30 anys, desocupats de llarga durada i amb baixa qualificació; dones interessades a incorporar-se a sectors amb infrarrepresentació femenina, especialment els tecnològics i col·lectius vulnerables definits en la Llei d'Ocupació. 

Així mateix, el programa atén de manera especial a les persones residents en municipis afectats per la dana del 29 d'octubre de 2024, a les quals es reserva una atenció prioritària. D'esta manera, dels 4,5 milions d'euros totals, 1,5 es destinen específicament a projectes dirigits a demandants afectats per la citada riuada.

Termini de sol·licitud i contacte

Les entitats interessades podran presentar les seues sol·licituds fins al 17 de desembre de 2025. Per a resoldre dubtes o rebre suport durant el procés, Labora ha habilitat el correu: orientaplus@gva.es 

Amb la posada en marxa d''Orienta Plus 2025', Labora reforça el seu compromís amb les polítiques actives d'ocupació i amb la creació d'oportunitats laborals per a qui més ho necessita. 

Per a ser destinatari d'estos ajuts és imprescindible estar donat d'alta en Labora i demanar cita en el personal orientador.