Societat

La Diputació de València activa un dispositiu especial per a actuar amb rapidesa en cas de nevades

1 minut

Tractores per a la neu

Davant l'avís d'AEMET anunciant una forta baixada de les temperatures i la possibilitat que es produïsquen nevades en cotes baixes, la Diputació de València prepara ja un dispositiu que permetrà actuar de manera més àgil en cas que les carreteres provincials vegen afectada la seua operativitat.

Així, l'àrea de Medi Ambient que dirigix Avelino Mascarell ha procedit a la posada a punt de cinc tractors més versàtils que les màquines clàssiques llevaneus en cas de necessitar intervindre en alguns nuclis poblacionals disseminats que tenen accessos més dificultosos. A més, es podrien utilitzar per a retirar neu en nucli urbà i reforçar la maquinària de l'àrea de Carreteres si és necessari.

Així mateix, s'han habilitat també altres tres tractors amb pala frontal, pertanyents al servici de platges, i s'unirien al dispositiu en cas de necessitat, per estar fora de la temporada de neteja de costa.

De manera paral·lela, l'àrea de Carreteres encapçalada per la vicepresidenta segona Reme Mazzolari manté actiu el seu dispositiu de vialitat hivernal, un operatiu que està preparat durant tot l'any per a actuar en aquells punts de la xarxa provincial on solen registrar-se gelades o nevades. 

Este dispositiu està format per sis camions equipats amb esparcidors de sal, nou retroexcavadores per a la retirada de neu i quatre camions llevaneu, a més d'una reserva estratègica de sal per a intervindre de manera immediata en cas d'aparició de plaques de gel.

Este operatiu es completa amb les brigades de conservació, l'equip de conductors i el personal especialitzat en el maneig de la maquinària específica per a episodis hivernals. Tot el conjunt treballa baix la coordinació d'un enginyer de camins i quatre enginyers tècnics d'Obres Públiques, encarregats de supervisar i planificar les actuacions.

El president Vicent Mompó, ha assenyalat que “este dispositiu transversal ens permet actuar amb rapidesa i amb eficàcia quan el temporal ho exigix, i sobretot, ens dona la tranquil·litat de saber que estem preparats”. Segons ha destacat, “l'objectiu és molt clar: garantir la seguretat dels nostres veïns i veïnes i que puguen desplaçar-se amb normalitat, especialment a les comarques on el fred i la neu solen fer-se notar amb més intensitat”.

Mompó ha ressaltat que “la coordinació entre les àrees de Medi Ambient i Carreteres és clau per a anticipar-nos a qualsevol incidència. Comptem amb equips experimentats i amb maquinària adaptada per a intervindre immediatament, i eixa preparació és la que marca la diferència quan es tracta d'evitar riscos en els nostres municipis”.