Societat

El Consell ratifica la contractació d’emergència per a reconstruir infraestructures després de la riuada a Catarroja, Paiporta i Alfafar

1 minut

Pont ferroviari de Paiporta després de la DANA

El Ple del Consell ha ratificat la contractació d’emergència de les obres de reconstrucció d’infraestructures danyades per la riuada a Catarroja, Paiporta i Alfafar, amb un pressupost estimat d’1.404.000 euros.

La intervenció, que assumix la Generalitat a petició dels ajuntaments per la impossibilitat d’executar les obres, se centra en el Camí de Santa Ana, en el tram comprés entre l’enllaç amb la CV-33 a Catarroja i el carrer José Capuz a Paiporta, així com en la carretera CV-4126 al seu pas per Alfafar.

Durant les inundacions del passat mes d’octubre, el Camí de Santa Anna es va convertir en l’únic accés operatiu al nucli urbà, la qual cosa va obligar al pas continuat de vehicles pesats d’emergències, ajuda humanitària i serveis de neteja. Encara que la via no va patir danys directes per l’aigua, l’intens ús posterior va provocar un deteriorament significatiu que ara requerix reparació. 

Així mateix, es durà a terme la rehabilitació d’un tram de 650 metres de la CV-4126, comprés entre la rotonda de connexió amb el carrer Graz Liebenau d’Alfafar i el carrer Partida del Divendres de Massanassa, a més de la rotonda al costat del cementeri municipal d’Alfafar.

En este cas, les obres contemplen diferents actuacions, entre elles la neteja de marges i el fresat del paviment existent, així com la reparació de clots i l’aplicació posterior d’aglomerat asfàltic. També es duran a terme treballs en les juntes de dilatació i la reposició de la barrera de seguretat viària.

Estes actuacions formen part de les 57 obres locals que ha assumit la Generalitat dins del pla Recuperem València després de rebre la cessió de competències dels ajuntaments afectats, la qual cosa ha permés agilitar la seua execució.  D’estes obres, 25 ja estan en servei, 28 es troben en execució, estant prevista la seua finalització este any, i 4 obres, per la seua complexitat, estaran acabades l’any que ve.