El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha avançat “la construcció d'un Hospital d'Aguts amb una inversió de 444 milions d'euros que comptarà en 500 habitacions individuals en el nou Complex Sanitari Campanar en València”.
Així ho ha anunciat durant la presentació d'este projecte en un acte on han participat el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, i l'alcaldessa de València, María José Catalá.
El president ha precisat que este nou Complex “comptarà en un pressupost pròxim als 603 milions d'euros, dels quals més de 544 milions es destinaran a obra nova i equipament, i 58 milions d'euros a actuacions ja executades o en desenrotllament”.
Al respecte, ha asseverat que “és un projecte per a continuar construint el millor model sanitari que necessiten els nostres ciutadans i un exemple que la sanitat és una absoluta prioritat per al Consell”. Per això, ha manifestat que “l'any que ve es redactarà el projecte del nou hospital amb l'objectiu d'accelerar les fases”.
Mazón ha explicat que este Complex, que ocuparà una superfície aproximada de 135.000 m², disposarà, a més de l'Hospital d'Aguts, del Centre de Salut Campanar II que ja està en funcionament, el Centre d'Especialitats que està en construcció i un aparcament subterrani per a més de 2.300 places.
A més, disposarà d'altres instal·lacions com el Servici d'Emergències Sanitàries, zones verdes en un gran ‘Jardí de la Salut’ i un passeig al nord en una superfície conjunta de 30.000 m², un nou edifici destinat a centre de procés de dades de sanitat d'alta fiabilitat i seguretat, un centre de salut pública, així com diferents servicis sanitaris, administratius i logístics, entre altres.
Cal indicar que el nou Complex Sanitari Campanar s'ha dissenyat per a respondre a les projeccions demogràfiques, la densitat de població i la demanda actual.
Mazón ha defensat una política sanitària centrada en les persones i a prestar la millor assistència “davant d'aquella que prioritza les fronteres, els monopolis i els criteris ideològics”.
Igualment, ha apuntat que este projecte “mantindrà en este barri la vocació sanitària representada per l'antic Hospital la Fe”, a més d'impulsar un nou barri en millors dotacions per als veïns.
Característiques del nou Hospital d'Aguts
El màxim representant de l'Executiu valencià ha detallat que el nou hospital serà una infraestructura eficient, funcional i flexible, en blocs assistencials interconnectats i relacionats en els centres de salut i especialitats, garantint l'eficiència operativa, la funcionalitat clínica i la flexibilitat dels servicis.
Mazón ha apuntat que el pressupost estimat del nou hospital serà de “444 milions d'euros” dels quals 272 seran per a l'execució de l'obra i 150 milions per a equipament sanitari. A més, cal incloure la redacció del projecte i la direcció d'obra d'una instal·lació que tindrà 90.000 m² d'edificació i 27,750 m² d'espais exteriors.
L'hospital constarà d'una zona ambulatòria en consultes externes per a especialitats, hospital de dia mèdic i quirúrgic, i àrea de rehabilitació i fisioteràpia. El bloc d'hospitalització tindrà 500 habitacions individuals, hospitalització pediàtrica, ginecologia i psiquiatria.
Per la seua banda, el bloc quirúrgic i la zona UCI disposarà de 12 quiròfans (almenys un d'ells híbrid), 30 llits UCI i àrees per a adults, pediàtrics i neonatals.
La superfície d'urgències contempla 15 triatges i 20 boxes d'atenció, mentre que el departament de diagnòstic comprendrà servicis d'imatge, radiologia convencional, TAC, ressonància magnètica i ecografia. A més, hi haurà zona de laboratoris clínics, bancs de sang i anatomia patològica, així com bloc administratiu i de docència, i servicis generals.
El president ha destacat que este nou Hospital d'Aguts “se suma als altres 24 en què compta el sistema públic valencià”, alhora que és una aposta per una sanitat orientada a millorar la continuïtat assistencial, la qualitat i la satisfacció on l'Atenció Primària i la digitalització són eixos vertebradors per a reduir la necessitat d'hospitalització”.
A més, Mazón ha assenyalat que l'Hospital Arnau de Vilanova continuarà com un centre especialitzat en crònics en les inversions necessàries per a comptar en un “espai modern al servici de la població”.
Major pressupost sanitari de la història
Durant la seua intervenció, ha remarcat el compromís en el sistema sanitari públic de la Comunitat Valenciana que es reflectix en l'augment del 8% en el pressupost de la Conselleria de Sanitat per a 2025, que en 9.186 milions d'euros “són els majors de la història”.
El president ha indicat que este esforç inversor “es realitza a pesar de l'infrafinançament que patim en el nostre territori”. Així, ha fet referència a l'“asfíxia financera en què està immers el nostre territori per la falta de liquiditat i el fons d'anivellació transitori que ens equipe a la mitjana”, i ha denunciat “el retard dels lliuraments a compte i la falta de suport del Govern d'Espanya a la reconstrucció de la Comunitat Valenciana”.