Societat

Camarero destaca que la Generalitat impulsa el suport social a l'Alzheimer amb mesures centrades en la cura i la dignitat

1 minut

Susana Camarero i la Reina Sofia amb una anciana

La vicepresidenta primera i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha destacat, amb motiu de la celebració del Dia Mundial de l'Alzheimer, el compromís de la Generalitat amb l'atenció a les persones afectades per esta malaltia neurodegenerativa, així com el suport a les seues famílies i a les entitats socials que els acompanyen cada dia.

“La ciència i la investigació són la nostra millor eina per a oferir esperança a qui patix Alzheimer i a les seues famílies, que mereixen tota la nostra atenció, comprensió i proximitat”, ha afirmat Camarero, qui ha subratllat que “darrere de cada diagnòstic hi ha una vida, uns records, uns somnis que mereixen ser cuidats amb respecte”.

La vicepresidenta ha remarcat que el Consell “no sols prioritza l'atenció mèdica i social, sinó també la cura emocional i la dignitat de les persones” i ha defensat que “cuidar no és sols atendre, és escoltar, és abraçar i és estar present”.

Així mateix, la titular de Serveis Socials ha subratllat que en el Dia Mundial de l'Alzheimer, “celebrem la cura i la solidaritat amb qui més ho necessita per a ser una societat més justa, més humana i més digna”.

Suport a les entitats i recuperació d'ajudes

En este context, Camarero ha assenyalat les mesures impulsades pel seu departament per a afrontar els reptes socials de l'Alzheimer i altres malalties similars. Entre elles, ha destacat la recuperació de les ajudes a malalties neurodegeneratives, eliminades per l'anterior executiu, així com la consolidació de programes d'atenció domiciliària, centres de dia i suport a cuidadors i famílies.

A més, la Conselleria ha resolt la concessió de 3,37 milions d'euros a 262 entitats socials de la Comunitat Valenciana, destinats a fomentar l'envelliment actiu i a donar suport a projectes especialitzats en Alzheimer, Parkinson i altres malalties neurodegeneratives.

Estes subvencions permetran el desenvolupament d'activitats terapèutiques, programes de respir familiar, tallers intergeneracionals, i accions contra la solitud no desitjada. “Són ajudes que representen el nostre compromís ferm amb qui treballa dia a dia per a millorar la qualitat de vida de les nostres persones majors”, ha assegurat Camarero.

Planificació anticipada i eficàcia

Una de les principals novetats en 2025 ha sigut l'avanç de la convocatòria d'estes ajudes a malalties neurodegeneratives, la qual cosa ha permés a les associacions beneficiàries comptar amb més temps per a dissenyar i planificar els seus projectes. Una mesura reivindicada pel sector, que augmentarà l'impacte i la qualitat de les intervencions.

Camarero ha recordat a més l'esforç del seu departament per a donar suport a les associacions i ha assegurat que el Govern valencià “complix amb el compromís assumit amb més de 200 entitats que necessitaven estes ajudes per a continuar oferint serveis essencials”, ha assenyalat.