Política

El PPCV reivindica la declaració del Valencia Digital Summit com a Esdeveniment d'Excepcional Interés Públic pel seu impacte econòmic

1 minut

La diputada del PPCV Andrea Gigante

El Grup Popular en Les Corts ha demanat al Govern d'Espanya que declare el Valencia Digital Summit (VDS) com a Esdeveniment d'Excepcional Interés Públic pel seu impacte econòmic directe, indirecte i induït, estimat en 20,3 milions d'euros, i per la seua capacitat per a generar oportunitats d'inversió per valor de més de 480 milions d'euros per a startups participants.

Així ho ha avançat la diputada popular Andrea Gigante qui ha subratllat que esta trobada «s'ha consolidat, des de la seua primera edició en 2018, com un dels esdeveniments tecnològics més rellevants del panorama europeu. Contribuint de manera decisiva a posicionar la ciutat de València com un referent internacional en innovació, emprenedoria i atracció de talent».

Gigante ha remarcat que el VDS «ha contribuït a la creació d'ocupació equivalent a 1.853 llocs mensuals a jornada completa i ha tingut un efecte total en el PIB de 9,3 milions d'euros». Per això «ha actuat com a catalitzador d'inversió, amb una projecció de més de 480 milions d'euros en finançament per a startups participants. Des de 2018, les startups vinculades a l'esdeveniment han recaptat més de 18.400 milions d'euros».

Per a la vuitena edició de l'esdeveniment, que se celebrarà els pròxims 22 i 23 d'octubre de 2025 a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, «considerem que este reconeixement oficial per part del Govern d'Espanya seria rotundament significatiu com a eina que aporte beneficis fiscals al teixit empresarial valencià que vol implicar-se en este esdeveniment, fomentant la participació del sector privat i oferint a les empreses col·laboradores un conjunt d'incentius fiscals».