Política

Pérez Llorca insta a la continuïtat de la central nuclear de Cofrentes i defén per a la Comunitat Valenciana un model energètic sobirà

1 minut

Visita institucional a la central nuclear de Cofrentes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reiterat el compromís del Consell en la defensa de la continuïtat de la central nuclear de Cofrentes i l’aposta per un model energètic valencià sobirà.

El cap del Consell ha visitat les instal·lacions de la central a la qual ha descrit com a “infraestructura estratègica per al nostre territori, ja que produïx el 52 % de l’electricitat que es genera en la Comunitat Valenciana”.

Pérez Llorca ha realçat “l’enorme impacte” per a la competitivitat de la indústria de la Comunitat Valenciana que compta “amb més de 12.000 empreses industrials dependents del subministrament elèctric, que generen 184.000 ocupacions directes i més de 230.000 ocupacions indirectes”. 

El president ha assegurat que “persistir en un tancament programat per a 2030 únicament per qüestions ideològiques és una irresponsabilitat” i ha reclamat al Govern d’Espanya “aplicar el sentit comú perquè una central tan segura com la de Cofrentes continue operativa”.

Al respecte, ha ressaltat l’aposta que està realitzant la Unió Europea per l’energia nuclear i ha recordat que l’actual comissària Teresa Ribera “va donar suport al tancament de Cofrentes quan era ministra mentres que ara secunda la construcció de noves instal·lacions a Europa”.

A més, cal recordar que allargar l’operativitat de la central nuclear permetria reforçar el sistema elèctric, aconseguir la sobirania energètica i contribuir a la transició cap a un model energètic en la Comunitat Valenciana que prioritze les renovables amb el suport de les no renovables. 

Pérez Llorca ha visitat les instal·lacions de la central nuclear acompanyat pel vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, i el CEO d’Iberdrola España, Mario Ruiz-Tagle.

Desbloqueig a 8.000 expedients per a l’accés a subministrament elèctric

El cap del Consell ha avançat que la Generalitat ha desbloquejat 8.000 expedients d’accés a subministrament elèctric de noves vivendes i empreses de la província de València que estaven acumulats des de 2020.

Pérez Llorca ha explicat que esta mesura forma part del segon pla de simplificació administrativa que ha posat en marxa la Generalitat amb l’objectiu d’accelerar estos procediments per a facilitar el creixement econòmic, l’ocupació i el benestar de la ciutadania.

El president ha assenyalat que “estem actuant amb proximitat i rapidesa per a fer una administració molt més eficient i eficaç”. D’esta manera, ha reclamat que este procés de simplificació s’aplique també en el Govern d’Espanya.