El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat “l’ampliació de les deduccions fiscals de caràcter social a les rendes mitjanes que beneficiarà prop d’un milió de ciutadans de la Comunitat Valenciana”.
Així ho ha avançat Pérez Llorca en el fòrum organitzat pel diari ABC, presentat pel director del diari, Julián Quirós, a on ha exposat l’acció de govern que està duent a terme la Generalitat.
El cap del Consell ha explicat que amb esta mesura “300.000 nous contribuents podran aplicar-se l’ampliació d’estes desgravacions per gastos en dentista, oculista, pràctica esportiva, malalties rares i alzhèimer, entre altres”.
Es tracta d’una iniciativa amb efecte retroactiu que continua amb la política de rebaixes fiscals impulsada pel Consell per a alleujar la càrrega tributària de les famílies valencianes i afavorir la cohesió social que es contraposa “a l’infern fiscal dels huit anys de govern del Botànic”, ha assenyalat Pérez Llorca.
El president ha reafirmat l’aposta de l’executiu valencià per una administració que “abaixa impostos, però recapta un 7,4 % més, elimina la burocràcia i dona llibertat a les famílies, al mateix temps que garantix uns servicis públics forts i sostenibles”.
Al respecte, ha recalcat una acció del Consell centrada en la millora de l’educació i l’atenció sanitària, el descens d’impostos, el reforç dels servicis socials, la reducció de la burocràcia en l’Administració i la reivindicació d’una reforma justa del sistema de finançament, entre altres assumptes.
Normalitat i estabilitat institucional
El cap del Consell ha recordat que es complixen dos mesos des de la seua investidura com a president de la Generalitat, un procés que ha descrit com “un exemple de normalitat democràtica, en plantejar un acord obert a tots els grups parlamentaris, sense pactes previs ni negociacions opaques, amb l’objectiu de garantir la governabilitat i la continuïtat del canvi iniciat després de les eleccions autonòmiques de 2023”.
Per això, ha assegurat que en estos 60 dies la Comunitat Valenciana “ha recuperat la normalitat i l’estabilitat institucional que ens permet continuar avançant en el canvi útil que responga a les necessitats dels ciutadans”.
Per al president “la Comunitat Valenciana compta hui amb uns pressupostos aprovats fa menys d’un any i una agenda política previsible que ens permet centrar-nos a millorar la qualitat de vida dels nostres ciutadans”.
D’esta manera, ha realçat que en estos dos mesos ha mantingut una agenda basada en el “diàleg i els acords davant de la polarització i els bloquejos”.
Així, ha fet referència al contacte amb les associacions de les víctimes per a “escoltar-les i posar-me a la seua disposició”, les visites a municipis de la zona zero de la DANA, la reunió amb el president del Govern d’Espanya i trobades amb els agents socials i econòmics i representants del teixit productiu i sector primari, entre altres.
El canvi avança
Durant la seua intervenció, el president ha repassat alguna de les mesures que s’estan duent a terme en la Comunitat Valenciana com l’aprovació del nou decret d’atenció primària amb l’objectiu de “millorar i garantir l’atenció sanitària que mereixen els ciutadans”, a més de destacar que “som l’autonomia que més ha reduït la llista d’espera quirúrgica en tota Espanya”, en concret en un 50 %.
En matèria de vivenda, Pérez Llorca ha posat el focus a ajudar els jóvens i col·lectius vulnerables amb iniciatives com el Pla VIU que “ha permés posar en marxa 4.800 noves vivendes de protecció pública davant de zero immobles de l’anterior Govern Valencià”. També ha recordat els avals als jóvens per a accedir a la primera vivenda o la rebaixa del 8 % al 6 % de l’impost de transmissions patrimonials i “hem sol·licitat a l’executiu central que reduïsca l’IVA de la vivenda”.
En el camp de l’educació, el president ha reiterat el compromís del Consell amb la llibertat educativa, la gratuïtat de l’ensenyança de 0 a 3 anys i de la matrícula universitària gratis en el primer curs si s’aproven totes les assignatures.
En l’àrea econòmica, el president ha destacat la rebaixa d’impostos, com el de successions i donacions que han suposat un estalvi de 220 milions als ciutadans. Així mateix, ha ressaltat l’aprovació de la segona llei de simplificació administrativa que ha permés la reducció o eliminació de 1.300 articles i de 170 textos normatius “per a fer l’Administració més pròxima i útil per a la ciutadania”.
Així, ha remarcat que la Comunitat Valenciana lidera la major reducció de la desocupació del país i arriba a xifres rècord d’ocupació, amb més de 2,47 milions de persones treballant, a més de remarcar que “una de cada dos ocupacions per a jóvens que es crea a Espanya són en la nostra terra”.
Finalment, el màxim representant de l’executiu valencià també ha reivindicat la seua aposta per la continuïtat de la central nuclear de Cofrentes “per a garantir l’estabilitat del subministrament elèctric”, així com el suport als regants “davant de les retallades injustificades als transvasaments” i el suport al sector primari “en les seues justes reivindicacions davant de Mercosur”.