Política

La Generalitat dona cobertura legal per a accedir als més dels 660 locals dels municipis afectats per la DANA i extraure el llot

1 minut

Comerços afectats per la DANA

La Generalitat, atenent causes de salut pública, ha donat la cobertura legal necessària perquè es puga accedir a garatges i locals comunitaris, de caràcter privat, per a continuar amb l'extracció de llot localitzats en més de 660 ubicacions en soterranis i garatges en les localitats d'Albal, Catarroja, Alfafar, Massanassa, Paiporta, Picanya, Benetússer i Sedaví.

Amb este objectiu, les Conselleries de Sanitat i la de Justícia i Interior han emés una ordre conjunta, segons publica el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), per la qual es permet "l'entrada en els garatges, baixos i locals de les zones afectades durant el menor temps possible", amb l'única i exclusiva finalitat de "netejar i extraure el llot i altres substàncies que constituïsquen elements d'insalubritat i que poden suposar una amenaça per a la salut i salubritat pública".

Així, s'assenyala que "en particular, s'haurà de procedir a l'acovardisca de l'aigua, extracció de llots i el seu transport a les zones degudament habilitades a tal fi".

L'àmbit territorial d'actuació serà el dels municipis afectats per la catàstrofe ocasionada amb motiu de la Dana i "l'àmbit temporal d'aplicació de la present ordre s'estendrà al necessari per a assegurar una adequada retirada dels elements insalubres".

D'esta manera, amb esta cobertura legal que oferix la Generalitat, la Diputació de València podrà signar els contractes d'emergència necessaris, sectoritzats per municipis afectats perquè les empreses adjudicatàries pugues, a partir del dilluns, procedir a l'acovardisca de l'aigua, l'extracció de llots i el seu transport a les zones habilitades.

Una vegada garantit en els municipis afectats per les inundacions el subministrament bàsic d'aigua, energia i comunicacions, millora de sanejament, distribució d'aliments, reparacions necessàries i neteja, cal adoptar mesures extraordinàries per a evitar situacions que pogueren comprometre a la salut dels ciutadans i així evitar malalties derivades de la proliferació de rosegadors, insectes i altres malalties com la leptospirosi, per la qual cosa cal retirar el llot, fangs i escombraries de tots els llocs que pogueren suposar un risc a les persones.