Les pluges tornen este cap de setmana a la Comunitat Valenciana. En plena onada de calor, amb temperatures que estan superant els 36 °C en bona part del territori de València i fins i tot arribant als 40 °C en punts de l'interior, l'AEMET (Agència Estatal de Meteorologia) anuncia probabilitat de ruixats, acompanyats de tempestes, en diferents zones de la Comunitat Valenciana per a este cap de setmana.
Ara, la gran pregunta és: on plourà? Este són les zones afectades d'acord amb les previsions d'AEMET per als pròxims dies.
Cap de setmana de calor i pluges a València
Este divendres dia 8 d'agost, les temperatures es mantindran sense canvis o en lleuger durant este divendres a la Comunitat Valenciana, excepte un possible lleuger descens de les màximes a l'interior de València, amb risc extrem d'incendis en el nord d'Alacant.
Segons la predicció de l'Agència Estatal de Meteorologia, no es preveuen fenòmens significatius durant este divendres ni hi ha avisos actius a la Comunitat Valenciana. Els termòmetres marcaran màximes de 32 graus en les tres capitals de província, amb mínimes de 25 a Alacant i de 23 tant a València com a Castelló de la Plana.
Una situació que podria canviar de cara al dissabte, dia 9 d'agost, quan l'AEMET no descarta tempestes a l'interior del territori valencià. Les temperatures, en canvi, no experimentaran canvis significatius.
Finalment, el diumenge dia 10, el dia arrancarà amb cel poc nuvolós o buidats en la Comunitat Valenciana. A més, les temperatures pujaran en els litorals de València i Castelló. Ja a la vesprada, segons AEMET, no es descarten ruixats acompanyats de tempesta en zones d'interior.
Finalment, el dilluns 11 d'agost, el territori valencià viurà un escenari meteorològic similar on també es preveu ruixats acompanyats de tempesta a l'interior que podrien arribar a la vesprada.
Malgrat les previsions de pluges, el cap de setmana continuarà estant marcat per l'onada de calor que es mantindrà fins a la setmana vinent, convertint-se aix en la més llarga de l'estiu.
Quan acabarà l'onada de calor extrema a la Comunitat Valenciana?
Encara que en un primer moment les previsions apuntaven al fet que esta onada de calor extrema s'anava a mantindre fins al diumenge, la veritat és que l'AEMET ha allargat els avisos grocs fins al dimarts dia 12 d'agost.
D'esta manera, segons les últimes dades meteorològiques, el descens tèrmic no arribarà fins al dimecres 13, amb l'entrada d'aire més fresc des del nord.
Fins a eixe moment, s'esperen nits tropicals per damunt dels 25 °C. En moltes zones del centre, sud peninsular i litoral mediterrani, no es baixarà dels 23 o 25 graus durant la nit. Una tendència que s'estendrà fins al nord-est a partir del divendres.