Cultura

El Sorolla més desconegut: així és l'exposició més diferent de l'artista valencià

Fundació Bancaixa exposa 'Sorolla en negro' per a celebrar el centenari de la mort de l'artista

1 minut

Sorolla en negro

La Fundació Bancaixa presenta a València l'exposició 'Sorolla en negro' en col·laboració amb el Museu Sorolla i la Fundació Museu Sorolla. Aquesta exposició única ofereix una nova perspectiva de l'obra de Joaquín Sorolla, centrant-se en la importància del color negre en la seua paleta, a pesar que és més conegut per la seua habilitat a plasmar la llum i el color.

Comissariada per Carlos Reyero, l'exposició revela la presència destacada del negre en l'obra de Sorolla al llarg de la seua carrera. La mostra reuneix al voltant de cent obres de Sorolla, algunes de les quals es van exhibir en el Museu Sorolla a Madrid en 2022. Ara, aquestes obres es presenten a València de manera expandida, incloent-hi peces mai abans vistes pel públic en aquesta ciutat.

L'ús del negre en l'obra de Sorolla es basa en la tradició pictòrica espanyola, influenciada per mestres com Velázquez, El Greco i Goya. No obstant això, Sorolla ho empra de manera única per a expressar emocions i estats d'ànim, així com per a reflectir la modernitat i l'elegància de la seua època.

L'exposició s'organitza en quatre seccions temàtiques: 'Harmonies en negre i gris,' 'Negre simbòlic,' 'Superfícies negres i fosques,' i 'Monocromies.' El recorregut permet als visitants explorar com Sorolla utilitzava el negre per a crear contrastos, emfatitzar altres colors i expressar el seu virtuosisme tècnic.

Aquesta exposició forma part del programa oficial de commemoració del centenari de la mort de Joaquín Sorolla en i es converteix en una oportunitat única per a explorar un aspecte menys conegut de l'obra d'un dels pintors més destacats de la història de l'art espanyol.

Sorolla en negro

'Sorolla en negro'

'Sorolla en negro' es pot veure en la Fundació Bancaixa, en la plaça de Tetuan, 23 de València fins al pròxim 10 de setembre. L'horari de visites és de dimarts a diumenge de 10.00 a 14.00 hores i de 16.30 a 20.30 hores.

Les entrades per a entrar a l'exposició tenen un preu de 7 euros per al públic en general i 4 euros per a pensionistes, persones desocupades, persones amb diversitat funcional, estudiants de 13 a 26 anys i famílies nombroses. A més, és gratuïta per a menors de 12 anys.

L'entrada permet l'accés a totes les exposicions vigents en la Fundació Bancaixa, podent-se completar, a més, de la mostra 'Fernando Botero. Sensualitat i melancolia'.