Cultura

Mazón ressalta l'aposta del Consell pel sector audiovisual amb ajudes per valor de 9,5 milions d'euros

1 minut

Visita a un rodatge en la Ciutat de la Llum

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha ressaltat l'aposta del Consell per “impulsar la indústria i l'ús del sector audiovisual de la Comunitat Valenciana amb ajudes per valor de 9,5 milions d'euros per a afavorir la producció d'obres cinematogràfiques i audiovisuals en el nostre territori”.

El cap del Consell ha afirmat la importància estratègica de fer costat a este sector que “no sols actua com a motor econòmic directe, sinó que també té un fort efecte tractor sobre altres àmbits com el turisme, l'hostaleria, els servicis tècnics i la formació especialitzada”.

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) publicarà este dilluns el text de la convocatòria per a la concessió de subvencions destinades a impulsar un nou model econòmic de la indústria audiovisual en matèria de producció d'obres cinematogràfiques i audiovisuals en la Comunitat Valenciana.

Mazón ha apuntat que amb esta línia la Generalitat finançarà projectes de producció, inclosa la postproducció, d'obres cinematogràfiques i obres audiovisuals de nacionalitat espanyola o estrangera, que incórreguen en gastos de producció a la Comunitat Valenciana.

El president ha posat en valor que “cada producció rodada a la nostra regió actua com a aparador del talent local, els paisatges, la cultura i les infraestructures, enfortint la marca Comunitat Valenciana en l'exterior i atraient noves inversions”.

El màxim representant de l'Executiu valencià ha afirmat que les ajudes “cobrixen fins a un 25% del gasto del cost de les produccions cinematogràfiques que es desenrotllen en la nostra terra, amb un topall màxim d'1,5 milions d'euros per projecte”.

Les bases de la convocatòria establixen com a requisit que les produccions disposen d'un pressupost global de, com a mínim 4 milions d'euros i, d'estos, almenys la mitat es gasten en la Comunitat Valenciana.

Les subvencions d'esta convocatòria tenen caràcter plurianual, podent abastar com a màxim els exercicis pressupostaris 2025, 2026 i 2027, amb el següent desglossament per anualitats: 5.000.000 d'euros per al present 2025, 2.500.000 per al 2026 i 2.000.000 per al 2027.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals, comptats des de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el (DOGV). Queden excloses d'esta orde els projectes d'animació.

Reforçar la indústria audiovisual com a actiu econòmic

El cap del Consell ha posat l'accent en el desenrotllament del Pla Estratègic de l'audiovisual, en col·laboració amb el clúster de l'audiovisual, per a “posicionar al nostre territori com un referent internacional en la producció cinematogràfica i enfortir un sector clau en l'economia de la Comunitat Valenciana”.

La indústria audiovisual compta amb 801 empreses en 2024 (el 8% del total nacional) i l'afiliació del qual a la Seguretat Social s'ha incrementat des de 2016 en més d'un 70%.

“D'esta manera, reafirmem la nostra aposta pel desenrotllament econòmic i cultural del sector audiovisual, per a situar-nos com un model d'innovació i producció a Europa”, ha assegurat Mazón.

En esta línia, ha indicat que la Comunitat Valenciana “reunix condicions òptimes per al desenrotllament de projectes audiovisuals de gran envergadura, gràcies a infraestructures capdavanteres com a Ciutat de la Llum, considerada un referent europeu en creativitat cinematogràfica”.

Al respecte, cal assenyalar que la Ciutat de la Llum va tancar l'any 2024 amb 14 produccions i un impacte econòmic de més de 60 milions d'euros. A més, l'activitat dels estudis alacantins ha generat més de 30.000 pernoctacions en establiments d'Alacant i han impulsat la contractació de més de 400 empreses, reforçant l'impacte positiu de la indústria audiovisual en l'economia i l'ocupació local.