La Regidoria de Família, Joventut i Infància ha presentat el nou programa d'Estiu Jove 2026. Es tracta d'una programació estival que ofereix un total de 2.349 places i es desenvoluparan entre finals dels mesos de juny i agost amb una oferta àmplia i gratuïta. Ofereixen activitats educatives, esportives, culturals, formatives i d'oci.
Este programa és plantejat com a una ferramenta per a facilitar l'organització de l'estiu per a les famílies i oferir tant a xiquets com a joves alternatives estructurades de temps lliure. A més, és una programació diversificada i adaptada a distintes edats.
Mónica Gil, regidora de Família, Joventut i Infància, ha assenyalat: “Este programa és una alternativa a la necessitat de famílies de comptar amb una oferta estiuenca que organitza activitats que aporten contingut de qualitat a xiquets i joves”.
Les inscripcions per a estes activitats s'obriran a través de la pàgina web de la Delegació de Joventut, dins dels terminis establits. El dia 11 de maig començaran les inscripcions per a les escoles d'estiu i el programa Estiu Jove, sortejarà places el dia 22 de maig. El dia 23 de maig s'obrirà el termini per a idiomes, activitats a la platja i rutes familiars. I el 30 de maig es duran a terme activitats d'aventura. A principis de juny s'obriran les inscripcions per a tallers artístics, esportius i creatius.
Davant estes dates, Gil ha comentat que s'ha dissenyat una programació àmplia i equilibrada. L'objectiu és que estes activitats siguen un conjunt coherent que permet aprofitar l'estiu de manera útil i lúdica.
Programació d'escoles d'estiu i activitats juvenils
Les escoles d'estiu infantils seran dirigides als menors amb edats d'entre 8 i 12 anys, els quals es desenvoluparan en dos períodes. Del 29 de juny al 10 de juliol i del 13 al 24 de juliol en els centres cívics de Patraix, Aiora i El Cabanyal.
A més, s'inclou una escola d'estiu en anglés amb el mateix calendari orientada a reforçar l'aprenentatge de l'idioma. La seua data d'obertura d'inscripcions serà el dilluns 11 de maig. El programa Estiu Jove, dirigit als joves, es desenvoluparà del 30 de juny al 25 de juliol en diversos centres juvenils com Grau-Port, La Malva-rosa, Orriols, Patraix, Russafa, Campanar i Castellar-L'Oliveral.
La proposta combina activitats d'oci, dinàmiques grupals i tallers participatius en un format de torns. Quant a l'oferta d'idiomes realitzats entre el 29 de juny i el 17 de juliol, inclouen cursos d'anglés, francés, alemany, italià i valencià en distints nivells. Esta formació és dirigida per a joves de 12 a 30 anys amb l'objectiu de reforçar competències lingüístiques de forma intensiva durant l'estiu.
Activitats a la platja i rutes familiars
Este any, la regidoria ha incorporat activitats nàutiques i esportives en zones de platja per a joves d'entre 13 i 28 anys, donant resposta a la creixent demanda d'este tipus d'activitats per a l'estiu. El període d'inscripció s'obrirà el pròxim 23 de maig. Estes activitats es desenvoluparan en el mes de juliol en El Perellonet i La Malva-rosa, amb propostes de vela lleugera, paddle surf, windsurf i vòlei platja.
Activitats d'aventura i naturalesa
El programa “Aventúrate” Inclou barranquisme aquàtic, vies ferrades, coasteering i trekking aquàtic organitzat en diversos torns entre el 30 de juny i el 23 de juliol. Quant als campaments en la natura es desenvoluparan a Xeresa durant juliol, dirigits a adolescents amb activitats de convivència, esport i contacte amb l'entorn natural. A això se li sumen els campaments d'anglés en el Casal d'Esplai durant agost.