Cultura

Brower Trio i Isabel Monar proposen cants i sons cubans, argentins i espanyols d'anada i volta

En l'Almudín, dins del cicle "Cambra al Palau"

2 minuts

BrouwerTrio. Foto d'Eva Ripoll

La formació de cambra B3: Brower Trio i la soprano valenciana Isabel Monar, pujaran demà dissabte a l'escenari de l'Almodí, per a interpretar i dins del cicle "Cambra al Palau", el programa "Cants d'anada i tornada" format per obres instrumentals i líriques d'autors cubans com Leo Brouwer, Ernesto Lecuona i Gonzalo Roig, el mexicà Silvestre Revueltas; els argentins Alberto Ginastera i Claudia Montero, així com la valenciana Matilde Salvador i Xavier Montsalvatge.

La presidenta del Palau de la Música, Gloria Tello, ha destacat que aquest programa "té molts al·licients per al públic del nostre cicle, ja que combina el diàleg entre ritmes instrumentals i lírics hispanoamericans i europeus, amb un clar protagonisme femení, com el tribut a la poetessa argentina Alfonsina Storni i la presència de compositores com Claudia Montero i Matilde Salvador". En aquest sentit, el director del Palau, Vicent Ros, ha incidit en el vessant femení del concert, pel fet que "podrem escoltar de nou a Isabel Monar interpretant en aquesta ocasió un repertori que domina perfectament", i, a més, "amb l'excel·lent B3: Brower Trio, que compta amb la presència de Jenny Guerra, professora de violí de l'Orquestra de València".

D'esta manera, el públic assistent podrà escoltar a B3: Brower Trio, format també per la violoncel·lista Elena Solanes i el pianista Carlos Apellániz, junt amb Isabel Monar, interpretant Sones y danzones de Leo Brouwer; "Cinco canciones negras" de Xavier Monsalvatge; Sensemayá de Silvestre Revueltas; Suite Estancia d'Alberto Ginastera; La voz de Alfonsina Storni, que és una selecció de cançons sobre textos de la poetessa; Alfonsina's Song Cycle de Claudia Montero; Voces de otra orilla de Matilde Salvador, María La O d'Ernesto Lecuona i Cecilia Valdés de Gonzalo Roig.

B3: Brower Trio pren el nom en homenatge al compositor, guitarrista i director cubà Leo Brouwer. De la relació del trio amb el mestre destaca la dedicatòria de Cuadros de otra exposición i El Oráculo d'Ifá. El seu repertori abasta les grans obres escrites per a aquesta formació. Cal destacar les més de 40 obres dedicades al Trio, i les estrenes absolutes que ha fet de compositors de cinc continents. És convidat com a grup resident d'acadèmies internacionals per a impartir classes magistrals a joves intèrprets i compositors. La seua discografia se centra en el repertori llatinoamericà i espanyol, segell d'identitat de la formació.

A partir del seu debut a València, la solidesa de la carrera d'Isabel Monar està avalada pels èxits obtinguts en la seua trajectòria. Les seues interpretacions van des dels rols d'òperes, obres simfòniques, música de cambra i recitals sense límits d'èpoques o estils. Ha actuat en escenaris de Lausana, Ginebra, Marsella, París, Milà, Venècia, Nova York, Los Angeles, Boston, Washington, Chicago, Mèxic. Manchester, Leeds, Edimburg, Viena, Amsterdam, Hamburg, Barcelona, Madrid, Bilbao, Sevilla, etc. En la seua discografia destaquen els monogràfics de Mompou, Toldrá, Asencio, M. Salvador, Asins Arbó i el seu últim treball "Manuscrito de guerra".

Etiquetes: