Cultura

‘À Punt et busca’ dedica un programa als desapareguts de la dana en el seu primer aniversari

També hi participen protagonistes reals de la pel·lícula ‘Lo Imposible’ i coneixerem més a fons al grup de rescat ‘Topos Aztecas’ de Mèxic, que ha ajudat als damnificats de València

1 minut

Juan Nieto i Mireia Llinares presenten ´ÀPunt et busca`

Este dimecres a les 22 h, al finalitzar l'informatiu NTC Nit, el programa 'À Punt et busca' parlarà de les dos persones que, un any després, seguixen desaparegudes. Una d'elles és Elisabeth Gil, de 38 anys, que desaparegué mentre es dirigia al treball amb sa mare. El seu cotxe fon arrossegat per un corrent d'aigua en el terme municipal de Cheste. 'À Punt et busca' parlarà en el seu oncle Ernesto i repassarà altres casos de persones desaparegudes en grans catàstrofes.

Així, la nit del 29 d'octubre, dia de l'aniversari, entrevistaran en directe a María Belón i a son marit, Enrique Álvarez, els protagonistes reals de la història que va inspirar la pel·lícula ‘Lo Imposible’, de Juan Antonio Bayona. La parella i sos fills van sobreviure al tsunami de l'Índic que va matar a 230.000 persones en desembre de 2004. En l'últim any, María s'ha bolcat amb les víctimes de la DANA del 29 d'octubre en València i s'ha reunit amb els afectats.

A més, coneixerem la història de Gabriel Jiménez, membre del grup d'elit de rescat, els ‘Topos Aztecas’ de Mèxic. L'any passat, un grup de dotze voluntaris d'esta organització va creuar l'oceà per a ajudar als afectats per la dana. Gabriel va rescatar del fang a desenes de valencians, es va quedar a viure amb una família i seguix recorrent la zona de la catàstrofe buscant als dos desapareguts.

La tasca d'estos voluntaris mexicans començà després del terratrèmol de 1985 a la Ciutat de Mèxic. El sisme de 8,1 graus en l'escala de Richter assolà la ciutat i deixà, segons xifres oficials, més de 3.000 morts, encara que el nombre real de víctimes podria haver sigut molt major, segons organitzacions locals.

En el programa À Punt et busca també comptaran amb una taula d'experts —bombers, psicòlegs i metges forenses— per a analitzar les dificultats en el rescat de persones desaparegudes en este tipus de casos i en la identificació de cossos.