À Punt ha presentat este matí la nova programació per a esta tardor amb un gran titular: més hores de directe, més proximitat i dos nous grans magazins. El President de la Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA) Vicente Ordaz ha puntualitzat en la presentació: "Hem dissenyat una graella de televisió i ràdio molt variada i potent per a arribar a tots els públics i aconseguir augmentar l'audiència".
Esta nova temporada arranca amb el nou lema "de tu a tu". "Volem parlar de tu a tu als teleespectadors, perquè la proximitat serà la màxima d'esta casa tant en informatius com en programes, amb la col·laboració de més de trenta televisions locals i productores, que enforteixen el sector audiovisual de la Comunitat Valenciana" ha assenyalat Vicente Ordaz.
Precisament la cadena pública valenciana ha presentat un espot fet amb intel·ligència artificial i amb alguns canvis en les cortinetes i en la mosca per a la nova promoció. D'esta forma, À Punt abandona el blanc i negre en les transicions i cortinetes de publicitat i passa a tot el color i a una imatge en 3D més moderna i transparent.
Dos nous grans magazins
El primer d'ells arrancarà a les 10.15 fins a les 14 hores. Connexió Comunitat Valenciana presentat per un dels rostres més estimats de la cadena, Clara Castelló i acompanyada de Juanma Melero. L'estrena, previst per al dilluns 8 de setembre, inclourà l'espai mediambiental La via verda, amb Mathies Muñoz, fins a arribar a l'informatiu Notícies migdia, que presenta Rosa Romero a les 14 hores.
A la vesprada, un nou magazine d'estrena. Des del dilluns 15 de setembre, Va de bo presentat per Màbel Martí que estarà en antena de 17.30 a 19.45, com una finestra oberta de directes i tertúlia amb l'actualitat com a bandera.
Nou informatiu comarcal
Els informatius també estrenen algunes novetats. A l'informatiu més matiner, s'incorpora la periodista Amàlia Sebastián, que obrirà la pàgina d'actualitat en Els notícies del matí a partir de les 7 hores. A les 14 hores, l'informatiu Notícies Migdia seguirà de la mà de Rosa Romero.
A més, abans de l'informatiu Notícies nit, que presenta Amparo Fernández, À Punt prepara un espai d'informació anomenat Comarques, que presentarà Jordi Cabezas, de dilluns a divendres de 20.30 a 21 hores, per a acostar en directe tot el que passe als nostres pobles. El cap de setmana continuarà presentant els informatius Anna Galbis.
Estrenes en el prime time: true crime, desapareguts i vivenda
En acabar cada dia entre setmana l’exitós concurs diari A la saca, d’Eugeni Alemany, el prime time de la setmana té el menú següent:
Este dilluns torna el programa d’investigació Zoom, que presenta Jose Sáez. Estarà dedicat a la sèrie més estimada per l’audiència: L’Alqueria Blanca, que inicia els últims capítols el diumenge 14 de setembre a les 22 hores.
Per a les nits dels dimarts, À Punt continua amb l’aposta pel true crime amb sèries d’històries colpidores, com ara Un assassinat amb vistes, que tracta el cas de l’assassinat de l’alcalde de Polop, i en les setmanes posteriors emetrà Anglés, història d’una fuga i Bretón, la mirada del diablo, totes coproduïdes amb TVE.
Mentre els reporters de Valencians al món continuen viatjant a la recerca de noves històries, els dimecres tenen una destacada estrena amb el nou programa À Punt et busca, que presenten Juan Nieto i Mireia Llinares. És un espai de desaparicions que tractarà amb rigor una realitat inquietant que ens envolta: cada dia a la Comunitat Valenciana desapareixen set persones.
El dijous 11 de setembre caldrà prendre bona nota del que mostre La clau per a viure, que presenta Maria Domínguez, amb voluntat no sols divulgativa, sinó també de servici públic per a tots els qui lloguen, compren, venguen o compartisquen vivenda a la Comunitat Valenciana.
A partir del 12 de setembre el programa Terra de festes ocuparà el prime time dels divendres. L’equip de reporters que encapçala el periodista Ferran Cano ens acostarà tot el calendari festiu, tradicions, cultura i folklore dels nostres pobles i ciutats.
I dins del context festiu, els dissabtes a les 13 hores continua el programa taurí La plaça, que presenta Jorge Casals, i que es completarà amb les retransmissions de les diverses fires de bous a les places de la Comunitat Valenciana.
En l’acte d’este matí també s’ha presentat una nova temporada del programa de Hu Zhao, que amplia les seues fronteres, ja que molt prompte tornarà a À Punt amb Xino xano ibèric, on el nostre xinés més valencià visitarà diversos racons d’Espanya.
À Punt també prepara el programa setmanal Crònica de la reconstrucció de la dana, amb David Torres, com un dels quatre reporters que ens mostraran els avanços als pobles afectats el passat mes d’octubre i les històries personals dels afectats.
Increment de l’oferta esportiva en la televisió i la ràdio
À Punt va iniciar fa unes setmanes, coincidint amb l’inici de la Lliga, el carrusel esportiu Punt a punt, que dirigix el periodista Luis Urrutia de divendres a diumenge i que inclou el programa d’entre setmana 90 minuts, amb Manolo Montalt i Salva Folgado. Este últim espai ens acompanya de dilluns a divendres de les 23 a les 0.30 hores. Cal afegir que el programa Esports À Punt s’emetrà de 14h a 15h a partir del 8 de setembre.
També és novetat el programa esportiu diari de televisió La banda, que de dilluns a diumenge donarà tota l’actualitat esportiva i l’anàlisi del futbol amb una mirada fresca, directa i sense filtres, amb Dani Meroño com a presentador entre setmana i la participació del valencianista Santiago Cañizares, mentre que el dissabte i el diumenge Sergi Escrivà hi estarà amb el programa Minut i resultat.
Altres novetats d’À Punt Ràdio: actualitat, cultura i entreteniment
À Punt Ràdio ha revolucionat la graella per a reforçar la informació de proximitat i oferir continguts variats. Continua el magazín Amunt i avall, de Sergi Olcina, de 10 a 14 hores. En acabar Les notícies del migdia reprén el pols de la informació econòmica el programa Cadena de valor, que estrena presentador. A partir d’ara Javier González ens contarà tot el que afecta la nostra economia més pròxima, des de les 15.30 hores.
I a les vesprades, de 16 a 19 hores, el magazín de Gemma Juan es diu La vesprada d’À Punt i incorpora el presentador Ximo Rovira. Ells donaran pas a la periodista Reis Juan, que de dilluns a divendres estrena el programa L’hora de la cultura, de 19 a 20 hores, per a avançar-nos tot el que passa al voltant de l’art, la música, el teatre i l’oferta d’entreteniment més recomanable. Els divendres, de 18h a 19h continua el programa taurí Terra de bous, del periodista Germà Estela.
Cal recordar que dilluns passat va començar el programa ContrÀpunt, que presenta Gustavo Clemente i que de dilluns a dijous oferix des de les 20 hores una nova cita informativa amb una mirada reflexiva i atenta a l’última hora. I els divendres, en versió reduïda, fins que comence el programa esportiu Punt a punt.
Els dissabtes i diumenges de 7 a 10 hores els melòmans tenen l’espai Fem banda, amb Inma Mateu, i tot seguit, el magazín Fora de cobertura, que presenta Donís Salvador, de 10 a 12 del migdia.
A l’últim, els servicis informatius de la ràdio continuen donant el seu informatiu de dilluns a divendres de 15 h a 15.30h, amb Patricia Orts, i els butlletins formatius, cada hora fins a les 19 hores, per tal de mantindre els oients informats de l’actualitat diària.