Gandia dona el tret d'eixida a la ruta estiuenca “Off the Road” de The Champions Burger, el festival gastronòmic més gran especialitzat en hamburgueses de tota Espanya. Des del dimarts 23 de juliol fins al diumenge 17 d'agost, el port esportiu de la Marina de Gandia es convertirà en epicentre del sabor amb la presència de més de 10 hamburgueseries gourmet procedents de distints punts d'Espanya. L'esdeveniment, d'entrada gratuïta fins a completar aforament, estarà obert de dilluns a dijous de 18:30 a 00:00 hores, i de divendres a diumenge de 12:00 a 00:00 hores. La inauguració oficial està prevista per al dimecres 23 de juliol a les 19:00 hores.
Cada hamburgueseria participant competirà amb una creació exclusiva dissenyada per a este certamen, que serà valorada pel públic. Per a votar, els assistents hauran d'escanejar el codi QR imprés en el tiquet de compra i puntuar l'hamburguesa d'acord amb el pa, la carn, la combinació d'ingredients, la presentació i l'originalitat. Les tres millors valorades seran reconegudes, però només una obtindrà el títol de “Millor hamburguesa de Gandia”.
Les participants
En esta edició, Gandia comptarà també amb un espai reservat per a hamburgueses fora de competició, elaborades per figures reconegudes de la gastronomia i el món digital. Entre elles, destaca Gottan Grill, actual guanyador dels títols a millor hamburguesa d'Espanya i d'Europa en 2024; Moflete, del popular youtuber Joe Burger; The Ox, de Pablo Cabezali (Cenant amb Pablo); i Cheecks, amb dos versions d'hamburguesa de pollastre. Les hamburgueses que competixen oficialment pel títol són:
-
La Gamberra 2.0, de Street Food, amb pa roig i “gumblins” com a ingredient secret.
-
La Top 1 de Dak Burger, coronada amb “pols lunar”, amb opció sense gluten i vegetariana.
-
La Multiorgàsmica de The Vicbros Burger, amb salsa secreta i mini rostes (també sense gluten).
-
La Royale Gold de Godeo, amb pa negre brioix i autèntic or comestible.
-
La The Winner de Tokio, mescla explosiva de carn de bistec, wagyu i crema de formatge trufada.
-
La Diamante Azul de Nolito’s Burger, pa blau brioix amb pols de diamant rosa.
-
La Ohana de Santo Pecado, una burger tradicional estil smash.
Per a acompanyar les hamburgueses hi haurà creïlles fregides Ybarra, fingers de pollastre, aletes i una àmplia varietat de salses: gaucha, trufa, chipotle, jalapeño, ceba caramelitzada, ranchera, entre d'altres. També hi haurà postres com ara pastissos de formatge, pistatxo, lotus o raffaelo, gelats de xocolate Dubai, kinder o rosetes caramelitzades, i batuts d'oreo, Reese’s i frappés.
El festival no accepta pagaments en efectiu directament. Els visitants que només disposen de metàl·lic podran canviar-ho en l'entrada per una targeta prepagament en un autobús negre habilitat per a això. La targeta té una fiança d'1 euro que es pot recuperar, junt amb els diners no consumits, durant el transcurs de l'esdeveniment. Una volta finalitzat el festival, no es retornarà el saldo restant.
Amb esta parada inaugural en Gandia, The Champions Burger arranca una ruta que recorrerà la costa mediterrània este estiu, visitant les principals destinacions turístiques en cerca de l'hamburguesa favorita del públic. L'elecció d'esta localitat com a primera parada d'esta edició “Off the Road” reforça el paper del municipi com un dels destins turístics i gastronòmics clau de la costa valenciana.