Paiporta

La reconstrucció de Paiporta es decidix barri a barri i amb perspectiva de salut i prevenció

1 minut

Voluntaris ajudant a Paiporta

L’Ajuntament de Paiporta fa un nou pas en els processos de participació ciutadana i posa en marxa la segona fase del procés de reconstrucció, que es desenvoluparà a través de trobades presencials per barris, amb dates i espais ja definits. L’objectiu és clar: escoltar de manera directa la ciutadania i recollir propostes concretes que permeten millorar cada zona del municipi.

Esta segona fase s’impulsa des de l’Àrea de Participació Ciutadana de manera coordinada amb la iniciativa JA Prevent NCD, integrada en l’Àrea de Benestar Social, Igualtat i Salut Pública de l’Ajuntament i coordinada a nivell estatal per Fisabio i la Direcció General de Salut Pública. A Paiporta, el projecte compta amb un Grup Motor en el qual participen àrees municipals, associacions i entitats locals.

«La coordinació entre ambdós processos permet unificar esforços, optimitzar recursos i facilitar una participació ordenada, evitant la saturació de consultes i garantint un espai participatiu ampli i representatiu», explica Vicent Císcar, alcalde de Paiporta.

Després d’una primera fase més general, el procés entra ara en un moment clau en què la participació s’acosta als barris. «Deixem arrere una visió global per a començar a escoltar què necessita cada zona de Paiporta, barri a barri, i avançar així cap a una recuperació real i efectiva», assenyala la regidora de Participació Ciutadana, Esther Torrijos.

Informar, escoltar i proposar, barri a barri

Les trobades ciutadanes s’estructuraran en dues parts. En primer lloc, s’oferirà informació actualitzada sobre l’estat de la reconstrucció en cada zona. A continuació, es desenvoluparan dinàmiques participatives en les quals les persones assistents podran aportar idees i propostes per al futur de Paiporta, incorporant la perspectiva de la salut i el benestar en la planificació urbana i social.

Estes dinàmiques utilitzaran l’eina «Entorns de Vida», que permet analitzar fins a catorze dimensions de la vida quotidiana en el municipi, com ara la mobilitat, l’estat dels carrers i espais públics, les zones verdes, el contacte social, les opcions d’oci i cultura, el trànsit o l’aparcament, entre altres.

Les conclusions es recolliran en un informe tècnic que servirà de base per a la definició de futures actuacions municipals i per a actualitzar el diagnòstic de necessitats de cada barri.

Dates, espais i horari

· CEIP Rosa Serrano – dimarts 3 de febrer

· IES Lluís Vives – dijous 5 de febrer

· Museu de la Rajoleria – dimarts 10 de febrer

· CEIP Ausiàs March – dijous 12 de febrer

Les sessions tindran un aforament màxim per a facilitar la participació activa i estaran dinamitzades per personal especialitzat de Fisabio. L’horari de totes les jornades serà de 18.30 a 20.30 hores.

Des de l’Ajuntament de Paiporta s’anima tota la població a sumar-se a estes trobades, pensades com un espai de diàleg directe perquè les veïnes i veïns puguen informar-se, opinar i contribuir activament a definir el futur del seu barri i del municipi.