Mislata

L'Ajuntament de Mislata intensifica els tractaments contra els mosquits davant el repunt detectat després de les pluges

La situació no suposa cap risc sanitari i es preveu que millore en breu gràcies als tractaments aplicats i al canvi en la meteorologia

1 minut

Tractament adulticida amb canó nebulitzador

Durant els últims dies s'han detectat en algunes zones de Mislata la presència de núvols de mosquits. Este fenomen no està relacionat amb una falta de control, sinó amb les condicions meteorològiques de les últimes setmanes: les pluges intenses seguides de dies secs i calorosos han generat l'entorn ideal per a la proliferació d'estos insectes. A més, la proximitat de Mislata al Parc Fluvial del Túria i al Parc de Capçalera també afavorix l'arribada d'estos insectes, que es desplacen fàcilment amb el vent i estan afectant diversos municipis de l'entorn, no sols a Mislata.

Encara que no suposen un risc sanitari —ja que no transmeten malalties— sí que resulten molestos per a la ciutadania. És per això que, des de l'Ajuntament es vol traslladar un missatge de tranquil·litat, ja que es preveu que esta situació remeta en els pròxims dies a mesura que canvien les condicions ambientals.

L'alcalde, Carlos F. Bielsa, afirma que “hem actuat amb rapidesa i responsabilitat en defensa del benestar i la salut d'estos veïns i veïnes nostres. Així, anem a seguir intensificant els tractaments i reforçant la prevenció amb més recursos, perquè la prioritat és mantindre la nostra ciutat en les millors condicions possibles davant d'estes plagues que, per la nostra proximitat al parc fluvial del Túria, ens afecten i resulten molt molestes.”

L'Ajuntament de Mislata, a través de l'empresa encarregada del control de plagues, està monitorant de forma contínua l'evolució del problema i reforçant les actuacions de control per a minimitzar les molèsties.

Durant estos dies s'estan reforçant els tractaments contra el mosquit adult en la xarxa d'embornals per mitjà de polvorització manual i l'ús de productes autoritzats. A més, per les nits continuen els tractaments en tot el nucli urbà, i sobretot en les zones amb major presència de vegetació —com parcs, la zona de la Canaleta i diferents passejos—, utilitzant un canó nebulitzador a pressió suspés en un vehicle Pick Up.