L'Ajuntament de Benetússer ja té posat el focus en el primer aniversari de la riuada que va assolar a la població el passat 29 d'octubre i, entre els homenatges organitzats amb motiu d'una data tan assenyalada, destaca la convocatòria d'un concurs d'idees per a intervenció artística mural en la plaça de l'Ajuntament. Les propostes presentades podran ser individuals o col·lectives i l'elecció de la idea guanyadora es basarà en l'anàlisi dels portafolis, currículums i memòries motivacionals que expliquen els projectes que homenatgen i recorden l'esdevingut després del pas de l'aiguat en el municipi. "En este primer aniversari, des de l'àrea de cultura ens agradaria promoure expressions artístiques com a forma d'homenatge a tot el que hem viscut com a poble, propostes que ens unixen en espais tan emblemàtics com la plaça de l'Ajuntament que és un punt de trobada de la ciutadania amb una gran càrrega simbòlica", destaca la regidora de cultura, Engracia Arias.
El jurat estarà compost per professionals procedents de la facultat de Belles Arts com Francisco Giner Martínez, director del departament de pintura; Mercedes Sánchez Pons, professora titular en el departament de conservació i restauració de béns culturals i Juan Bautista Peiró López, catedràtic de departament de pintura i director del museu: col·lecció de pintura mural.
En les propostes es valorarà la participació ciutadana, ja siga a través de tallers previs, execució col·lectiva o qualsevol altra proposta raonada que s'inclourà en la memòria, aix com l'execució amb materials sostenibles.
Les idees podran presentar-se fins al 15 d'agost a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Benetússer. Consulta de bases completes en la web www.benetusser.es/portada