Rafelbunyol

Orquestres, xarangues i gastronomia: Rafelbunyol celebra unes intenses Festes 2025

La localitat de l'Horta Nord encara els dies grans amb la Gran Festa de la Paella, els bous i l'Orquestra Invictus com a plats forts

1 minut

Festes de Rafelbunyol

Gastronomia, germanor entre penyes, orquestres, xarangues, disfresses… no falten, un any més, en les festes patronals i populars de Rafelbunyol. Este 2025, una intensa programació marca les jornades del 29 d'agost al 9 de setembre, que han arrancat amb força en el municipi de l'Horta Nord, encara que encara queden actes clau per davant.

"Hem preparat un programa diversificat per a tots els gustos i edats", assenyalava l'alcalde, Fran López, durant el 'tro d'avís' des del balcó de l'Ajuntament. Un acte en el qual el primer edil va agrair la col·laboració entre el consistori, les penyes i els festers i festeres, que s'encarreguen de fer possibles les festes.

Després d'una intensa Setmana Esportiva i Setmana del Truc, Parxís i Escacs amb més de 400 participants, el municipi de l'Horta Nord viu amb il·lusió este programa festiu, dedicat hui a les persones majors. No obstant això, en els pròxims dies arriben als seus actes clau per a les penyes i visitants.

Dies clau a Rafelbunyol

Les Festes de Rafelbunyol continuen fins al 9 de setembre amb un ritme frenètic. Així, este dimarts, 2 de setembre, destaca especialment la Gran festa de la paella valenciana, amb posterior discomòbil en la plaça de la Puríssima, xaranga i l'Orquestra L'Ànec en la zona Late Creueta.

Una discomòbil en les Festes de Rafelbunyol

El dimecres 3 va dedicat especialment als més xicotets, amb inflables al matí i la tradicional 'Nit del farolet'; mentre que el dijous 4 destaquen actes com el 'Sopar de colles' i el concert de Benito Kamelas en la plaça de la Puríssima.

El ritme augmentarà el divendres 5 de setembre amb un photocall i batucada per a acompanyar a les disfresses i la 'Gran vetlada', amb l'orquestra Invictus i una discomòbil per a arribar a la matinada del dissabte i gaudir de xocolate i una xaranga.

Quant al dissabte 6, els bous es convertixen en protagonistes amb l'homenatge a Marc Campbell i la solta i embolada de tres bous salvatges. Un programa que seguirà el dissabte 13 amb una matinal de Fernando Machancoses i la solta de tres bous i posterior embolada.

El dissabte 7 serà el dia de la patrona. A les 11.00 hores hi haurà missa i sermó en honor a la Verge del Miracle, i a les 20.00 hores serà la processó amb el següent recorregut: carrer Major, Sant Antoni, València, Trencat, Castelló, camí Fons, avinguda Sant Pere, Josep Maria Llopis, Castelló, camí Fons, Antonio Roig Civera, Josep Maria Llopis, Màrtirs i Major.

El dilluns 8 prenen protagonisme els Sants de la Pedra, Abdón i Senén, amb una missa a les 18.00 hores, mentre que a la vesprada hi haurà ofrena de flors a la Verge del Miracle a càrrec dels festers, festeres i veïns i veïnes. El musical 'The talent' farà vibrar Rafelbunyol amb un xou ple de vestuaris i coreografies a les 23.20 hores.

Finalment, el dia 9 culminen les festes amb els actes en honor a la Verge del Miracle, entre ells el passacarrer de festers i festeres, la missa solemne i la processó en honor a la Verge del Miracle, al qual li seguirà un espectacle pirotècnic a la porta de l'Església.