Foios es prepara per a viure el seu gran cap de setmana de novembre amb la celebració de la Festa d'Hivern en honor a la Mare de Déu del Patrocini. Durant el 8 i el 9 de novembre, el veïnat de la localitat de l'Horta Nord podrà disfrutar de les tradicionals calderes, danses populars, albades i música, així com moltes altres activitats, durant dos dies de gran intensitat festiva.
La regidora de Festes de l'Ajuntament de Foios, Mari Carmen Cabo, ha destacat que “la nostra Festa d'Hivern en honor a la Mare de Déu del Patrocini és molt especial i singular perquè aconseguim implicar una part molt important del nostre veïnat durant un cap de setmana ple d'activitats organitzades pel consistori, que es convertix pràcticament en una oda a la tradició”.
La Festa d'Hivern de Foios començarà el dissabte 8 de novembre, a les 19 hores, amb la representació de l'obra ‘Questi Fantasmi!’, a càrrec de Foios Escola de Teatre (FET), a la Casa de Cultura. L'entrada a l'espectacle és gratuïta. Tot seguit, aproximadament a les 20 hores, a la Plaça, se celebraran danses populars i les tradicionals ‘albades’, a càrrec del Grup de Danses de Foios i l'Associació de Música Tradicional Pepe Palau.
El diumenge 9 de novembre arrancarà amb la Diana, a les 6 del matí. En acabar, hi haurà chocolatada a la plaça del Poble de Foios. Després, a les 12 hores, està prevista la solemne missa i, al voltant de les 12.30 hores, es donarà pas a la Jove Muixeranga de València, que estarà acompanyada per l'Associació de Música Tradicional Pepe Palau.
El plat fort de la Festa d'Hivern en honor a la Mare de Déu del Patrocini de Foios arribarà a les 14 hores d'eixe diumenge amb el repartiment de les tradicionals calderes, en el pàrquing del sector sud, on estaran col·laborant els Quintos i els clavaris de la Mare de Déu.
A les 18 hores, està programat una cercavila, de la mà de la Banda de Música del CAM Santa Cecília de Foios. I a les 19 hores se celebrarà la solemne processó en honor a la Mare de Déu del Patrocini, amb l'Associació de Música Tradicional Pepe Palau i la mateixa Banda del CAM Santa Cecília. En acabar l'acte, es dispararà un fi de festa