Foios

Foios inicia noves obres de modernització del polígon industrial El Molí

La major part dels treballs són a l’avinguda Catedràtic Juan Ferrando Badia, que inclouen noves voreres i paviments, nou enllumenat i major seguretat

1 minut

Foios inicia les obres del polígon El Molí

L’Ajuntament de Foios ha iniciat les noves obres de millora i modernització del polígon El Molí, adjudicades per un import de 171.493,30 euros (IVA inclòs) i amb el cofinançament de l’Institut Valencià de la Competitivitat Empresarial (IVACE) per a la dotació d’infraestructures i serveis en àrees industrials i enclavaments tecnològics. 

L’alcalde de Foios, Sergi Ruiz, i el regidor d’Emprenedoria i Polígons Industrials de l’Ajuntament de Foios, Ferran Bartual, han coincidit en afirmar que “l’avinguda Catedràtic Juan Ferrando Badia, on es portaran a terme les principals actuacions de les obres, no és només un carrer de l’àrea empresarial El Molí, sinó que és també una de les principals entrades al nostre poble, que funciona com a connexió directa entre l’activitat econòmica i la vida residencial, per això, és imprescindible convertir-lo en un eix més accessible, segur i digne”. 

En concret, al polígon industrial El Molí de Foios, s’actuarà fonamentalment a l’avinguda Catedràtic Juan Ferrando Badia per a millorar la seua integració urbana, amb la renovació completa de les voreres i paviments, la millora de l’accessibilitat amb la construcció de nous passos de vianants i la supressió de barreres arquitectòniques, la posada en marxa d’un nou enllumenat públic amb tecnologia LED que oferirà més eficiència energètica i la instal·lació d’un sistema contra incendis que proporcionarà major seguretat. 

Els treballs a l’avinguda Catedràtic Juan Ferrando Badia, que té façana residencial en un dels seus costats, també inclouen la reordenació d’estacionaments i circulació de vehicles, la creació de zones amb arbrat i franges verdes integrades, la millora del drenatge i la posada en marxa de nous serveis de sanejament gràcies a la construcció d’embornals nous. 

Més seguretat al polígon

A més d’estes actuacions, als voltants d’esta avinguda del polígon industrial El Molí es millorarà també la seguretat de la zona amb la instal·lació de noves lluminàries LED i la renovació de l’entorn en punts danyats per vandalisme, així com senyalització horitzontal i vertical nova, a més de càmeres de control viari. També es faran escocells amb arbrat, hidrants contra incendis i una infraestructura preparada per a fibra òptica. 

En només sis anys, Foios s’acosta als 2,5 milions d’euros d’inversió global en obres als polígons industrials El Molí i La Jutera, la qual cosa suposa que el municipi se situa com un dels pobles que més està invertint en la modernització de les seues àrees empresarials. 

Les obres afectaran el tram de l’avinguda Catedràtic Juan Ferrando Badia des de la CV-300 fins a l’encreuament amb el carrer Periodista Badia. Per tant, no es podrà estacionar en eixa zona i l’avinguda només estarà habilitada en sentit d’entrada al municipi des de la CV-300.