Carlos Mazón: "Destinem més de 3 milions d'euros a la modernització i ampliació del Centre de Salut d'Almàssera"

Guardar

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, en el centro de salud de Almàssera
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, en el centro de salud de Almàssera

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat que la Generalitat “destinarà més de 3 milions d’euros a la modernització i ampliació del centre de salut d’Almàssera”.

El màxim representant de l’executiu valencià ha fet una visita institucional a l’Ajuntament d’Almàssera juntament amb el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, on han tractat amb l’alcalde de la localitat, Emilio Belencoso, el projecte d’ampliació que la Generalitat durà a terme en el municipi.

Mazón ha indicat que “després de 12 anys esperant, Almàssera tindrà per fi unes instal·lacions sanitàries a l’altura del que mereixen els seus ciutadans”. D’igual manera, ha recordat que “estem incrementant la nostra inversió en sanitat, amb el pressupost més important de la història de la Comunitat Valenciana”.

Així, ha subratllat el compromís i l’esforç del Consell per a “desbloquejar, accelerar i millorar” les infraestructures sanitàries “per a assegurar l’equitat en el tracte sanitari i garantir la sanitat pública i de qualitat que mereixen els ciutadans de la Comunitat Valenciana”.

Les obres tenen un termini de 18 mesos i s’han programat de manera que el centre podrà continuar prestant assistència.

El cap del Consell ha assenyalat que el centre “disposarà de 1.100 metres quadrats més per a allotjar instal·lacions més modernes i adaptades a les necessitats de la població”. Tal com ha indicat “tripliquem la superfície actual i s’afegirà una consulta de Fisioteràpia”, la qual cosa permetrà incrementar la cartera de servicis i així s’evitaran els desplaçaments a un altre centre de salut.

La nova àrea de Rehabilitació inclourà un gimnàs, tres boxs, vestuaris i sala d’espera. També s’habilitaran quatre llocs de taulell, un dels quals està pensat per a la dispensació de material sanitari i l’àrea de recepció podrà allotjar fins a 30 persones.

Mazón ha destacat que “l’ampliació i increment d’espais permetrà acollir la Unitat de Salut Mental”, un recurs que actualment se situa a Foios i que comptarà amb un espai més confortable per a professionals i pacients.

A més, es comptarà amb un despatx administratiu per a atenció individual i telefònica que estarà dotat amb aïllament acústic i també d’un local d’informàtica i megafonia.

Per la seua part, l’Àrea de Medicina de Família tindrà cinc consultes de Medicina, tres d’Infermeria i una consulta polivalent. La zona de Pediatria es compondrà de dos consultes més una consulta d’infermeria pediàtrica, a més, inclourà una sala d’espera amb una zona de jocs. L’Àrea de Maternitat es dividirà entre consulta de la matrona i una sala per a educació maternal amb capacitat per a deu persones.

També s’ha previst en l’ampliació un despatx per a Treball Social i una zona administrativa i de servicis generals.

El president ha assenyalat que “reformarem al mateix temps 400 metres quadrats de les actuals instal·lacions, la qual cosa permetrà millorar l’atenció a la població i dotar de més comoditat per a l’equip de professionals”. En total, el centre comptarà amb 1.720 metres quadrats de superfície.

Compromís amb l’Atenció Primària

Carlos Mazón ha indicat que “continuem complint i avançant en Atenció Primària” i ha remarcat la prioritat de la Generalitat d’impulsar-la com “mai abans s’ha fet”, al mateix temps que ha insistit en la importància de dignificar està àrea sanitària “perquè no és un servici menor, sinó el portal d’entrada a l’assistència sanitària”.

És per això que ha recordat que per primera vegada la Conselleria de Sanitat disposa d’una direcció general en esta matèria, que té pressupost propi de més de 700 milions en 2024 i que s’incorporen “a un pressupost rècord de sanitat de prop de 9.000 milions d’euros”

Així mateix, ha reclamat de nou al Govern central “mesures excepcionals per a fer front al dèficit de metges” com l’homologació dels títols extracomunitaris i l’habilitació dels MIR.

Així, ha realitzat al Govern d’Espanya una crida “perquè prenguen nota d’estes necessitats assistencials, ja que tenim més de 600 vacants de facultatius pressupostades i sense cobrir, per esta falta de metges”.

Destacats